Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Köpa guld

Standard Köpa guld

Någon som vet hur man bäst går tillväga om man vill köpa guld? Är lite intresserad av att göra det...men är inte speciellt insatt. Köper man "hela tackor" och lägger undan eller köper man certifikat? Vad ska man tänka på så man inte gör fel osv osv.

Tacksam för hjälp!

Standard

Köpa guld kan du göra på tex guldcentralen.se, tavex.se eller norsksvenskguld.se. Är du en stor "handlare" kan du vända dig till någon av de större bankerna eller gruvbolaget Boliden. Det är inga problem att köpa guld i "tackform". Det går att handla med mycket lite guld i vikt räknat.

Sen kan man ju alltid köpa aktier i något av "guldbolagen" på någon av börserna/marknadsplatserna men det är ju inte likvärdigt med att handla guldet direkt.

Standard

Tack för fint svar!

Standard Har du fått något bra svar på din fråga, jag är också intr. av att köpa guld.

Citat Ursprungligen postat av Solvent Visa inlägg
    Någon som vet hur man bäst går tillväga om man vill köpa guld? Är lite intresserad av att göra det...men är inte speciellt insatt. Köper man "hela tackor" och lägger undan eller köper man certifikat? Vad ska man tänka på så man inte gör fel osv osv.

Tacksam för hjälp!
    Har du fått något bra svar på din fråga, jag är också intr. av att köpa guld.
    Chivas

5. Standard

Fysisk guld och silver som några nämnt är det bästa alternativet tavex, guldcentralen, libertysilver ska tydligen garantera svenska pris på krugerrand

6. Standard

Har inte riktigt förstått varför man vill köpa fysiskt guld. Det är betydligt smidigare att köpa guld via en råvarumäklare. Då har man ju också möjligheten att göra sig av med guldet på ett smidigt sätt den dagen det börjar svänga.
    För övrigt tycker jag nog guld är en bra satsning speciellt om man tittar på guldpriset.

7. Standard

Citat Ursprungligen postat av johnd Visa inlägg
    Har inte riktigt förstått varför man vill köpa fysiskt guld. Det är betydligt smidigare att köpa guld via en råvarumäklare. Då har man ju också möjligheten att göra sig av med guldet på ett smidigt sätt den dagen det börjar svänga.
    För övrigt tycker jag nog guld är en bra satsning speciellt om man tittar på guldpriset
    Det finns mera pappersguld än det finns riktigt Guld

8. Standard

Citat Ursprungligen postat av johnd Visa inlägg
    För övrigt tycker jag nog guld är en bra satsning speciellt om man tittar på guldpriset
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Det finns mera pappersguld än det finns riktigt Guld
    Det finns mer sedlar än silvermynt också. Det betyder inte att sedlarna inte är bättre. Jag handlar bara råvaror online och tycker det är klockrent att slippa betala för hanteringen av guldet. Dessutom betydligt större risk att ha fysiskt guld rent säkerhetsmässigt.
    Jag lever på att handla guld på nätet!

9. Standard Nöjd kund

Jag har köpt både fysiskt guld och silver från Liberty Silver och är hur nöjd som helst. För den som är tålmodig och inte överdrivet noga med formen så har de alltsom oftast "rea" på vissa guldprodukter där man kan handla till spotpris.

10. Standard

Citat Ursprungligen postat av golddigger Visa inlägg
    Det finns mer sedlar än silvermynt också. Det betyder inte att sedlarna inte är bättre. Jag handlar bara råvaror online och tycker det är klockrent att slippa betala för hanteringen av guldet. Dessutom betydligt större risk att ha fysiskt guld rent säkerhetsmässigt.
    Jag lever på att handla guld på nätet!
    Men om alla skulle kräva ut sitt guld som de köpt certifikat på så kan de ju inte få det?
    Det finns mycket mer risker med pappersguld.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •