Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skäms - Pinsamt dålig på ekonomi. Fått skatteskuld. Hjälp !!!!

Standard Skäms - Pinsamt dålig på ekonomi. Fått skatteskuld. Hjälp !!!!

Har egen hobby firma. Annat arbete i regel vid sidan av. 165 000 kr inkomst av tjänst 2011. (sambon kan inte arb i Sverige pga skatteskuld på miljonbelopp.) Han fakturerade 260 000 kr in på mitt lilla bolag nov- jan .Han skulle "hjälpa mig" betala/bjuda på webbsida osv. Nu osams. Flyttat isär. Han "bjöd " på pengarna , sa han först. Han investerade i mitt hobbyföretag menade han, stod för webbsida bla . Vi köpte in en beg bil till företaget. Totalt har jag konsumerat minst 140 000 på webb, bil och annat som lön för privat ändamål och mat och hyra. Själv fakturerat till bolaget för ca 20 000 max/månaden totalt ca 100 000 jan- maj. Tagit ut lite lön även till honom ibland. I januari på dumma höga belopp som 52 000 kr lön???

jag förträngde pga att relationen var destruktiv och jag är okunnig. han struntade i att sköta det men påminde mig ibland om att inte ta ut pengar..

Nu kom deklarationen med min skatteskuld på 170 000 kr att betalas i mars 2013.

Jag har en beskattningsbar förvärvsinkomst 2011 plötsligt på 382 500 kr.
    Fått 56 384 kr i skater och avgifter i det..

han är puts väck! Borde han hjälpa mig betalakvarskatten. hn sa , då var sas , t det var lugnt...att vi var två om det...
    Varfö skötte hn det inte när havet hur extremt dålig och okunnig jag är. Jag vil bara hjälpa honom så han kunde stanna hemma och jobba . planen var att vi skulle fortsätta samarbeta men svartsjukegrälebn om annat oss emellan gjorde att vi nu inte kan prata med varandra. Han är helt låst av ilska ochsvartsjuka. Jag har panik och ilska kring ekonomin.

har du orkat läsa allt?
    Någon som isf kan ge råd?

Standard svar

bla bla bla

3. Standard

Ta upp alla utgifter som företaget har haft i bokföringen. Om du inte gör det ser vinsten större ut än vad den är.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •