Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: US-dollar

Standard US-dollar

Tendens fallande eller stigande ?

2. Standard Just nu upp

Hej

Längst ned på denne sidan http://www.cnbc.com/id/41157529/ lägger de ut videosnuttar var fredagnatt där de går över veckan som gått och veckan som kommer när det gäller finans och valuta. Den som heter "Money in motion" brukar vara 20 minuter de kortare ovanför är oftast klipp från den.

Tittade på den i morse och då visade de bl a hur oljan samt S&P brutit ned och dollarn brutit upp samt varför. Panelen där är minst sagt mer initierade än vad man är van vid från "våra" experter. De har järnkoll och 20 minuter på helgen ger mig en bra översikt lagom lättsmält.

3. Standard

Mot vilken valuta? Dollar index?

4. Standard Kaos

Mot nästan vilken valuta som helst ser det ut som? Ofta när en valuta stärks/försvagas brukar centralbankerna ingripa på något sätt och efter raset förra veckan känns det troligt de hittar på något om inte annat så det blir en liten paus i pågående trend. Svårt veta säkert om något drastiskt händer innan Grekiska valet men för egen del tittar jag i första hand efter rekyler eventuellt ta nya positioner på då chansen finns en till vinsthemtagningar etc..

Ta gärna deras vidoe på 20 minuter som de lägger ut var helg, heter money in motion finns längst ned på sidan och de har generellt bra koll på valuta samt världslägen.
    http://www.cnbc.com/id/41157529/

5. Standard

Stor skillnad på att veta vad som kommer hända (marko-wise) och att kunna tjäna pengar på det.

Har vi ett specifikt valutapar kan vi börja diskutera trade-idéer med entry och exit points.

Generellt, ja, Euron kommer troligtvis att bottna än lägre än dagens short cover rally som pågår, sedan kommer ev en QE i USA.

Menat i all välmening -
    hör för många runt om mig som tror att de kan tjäna pengar bara för att de "vet" vad som kommer hända, så länge de inte förstår TA biten, risk, och money management så spelar det inte särskilt stort roll. Att sia om framtiden ger inget av värde om man inte kan göra en trade idé utav det.

Idag hade man t.ex. kunnat fånga bracket-breaken på EUR/USD, där är en specifik trade idé

6. Standard De e lugnt

Jag har följt dem ett tag då de ger en ganska bra sammanfattning över veckan som gått och sedan sin uppfattning över vad som kan hända veckan därefter och i mitt tycke en utmärkt 20 minuters stund 1 gång i veckan över en morgonfika :) Ger mig mer än bunten artiklar som florerar under en vecka då speciellt tjejerna där verkar veta vad de sysslar med.

Jag använder själv TA för mina positioner och oftast blir det mer swingtrade än daytrade för min del då jag får bättre resultat på positioner som ligger på högre tidsperiod än på kort dvs visst day-trading fungerar men i mitt fall är det mycket jobb för liten vinst, jag duger väl helt enkelt inte till day-trading.

Tror inte något av senaste helgens förslag avslutats och jag tror endast 1 har köpstartats, ibland hoppar jag på deras förslag med då först om jag kan stämma av det med de kriterier jag själv föredrar.

Har inte följt upp samtliga av deras förslag men jag tror den som tagit dom ligger hyggligt på plus så här långt. Många gånger kan förslagen ta mer än en vecka avslutas men förhoppningsvis är det inte bara de jag själv testat eller följt som varit vinstgivande.

7. Standard Uppföljning

Ser nu att båda förslagen från i lördags är i sin zon men en del har ändrats sedan dess som jag tänkte tillägga för att förtydliga hur jag själv använder informationen och deras förslag.

När det gäller Andy B:s sälj Eur/Usd var han ute igår ändrade sig till en köp så den får anses nollställd vilket inte innebär något för mig då jag själv handlar mest Eur/Usd fast efter mina egna ideer ;)

Amelia förslog att man vid ett katastrofscenario kunde sälja NZD köpa USD och nivåerna ho föreslog var sälj 0,753 stop 0,8350 target 0,5000 och denne följer jag med visst intresse då den än så länge utveckas åt fel håll så jag har lagt en bevakning idag vid 0,7800 så jag får en påminnelse om vi når dit då jag inte följer valutaparet själv. Får jag nu signal eller jag råkar titta förbi chartet se något intressant i linje med hennes ide kan det först då bli aktuellt ta en sälj NZD/USD för min del.

Tyvärr hörde jag ingen rek av Rebecca P som jag tycker är den vassaste i gänget, den senaste hon hade veckan innan hakade jag på fast på annan entre-nivå och tyvärr på högre TP med facit i hand. Förslaget då var Sälj EUR/JPY 99.70 stop 100.50 tp 97.50 jag tog själv position sälj 100 och satte limit 98 av olika anledningar vilket inträffade när jag var på jobbet så det var tråkigt se det inte gick komma in igen följa med vidare ned :(

De är givetvis inte felfria men som sagt har jag inte för egen del emot titta på deras förslag som jag ser som en bonus till deras bra resumé och lika bra prognos.

Alla skall förståss använda vad de vill så detta var bara ett förslag på en källa jag själv gillar och använder.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •