Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nybörjare

Standard Nybörjare

Hej!

Mitt namn är Teodor och jag är ny i aktie-"delen" av världen. Jag vill gärna komma igång så snart som möjligt och lära mig av mina egna misstag respektive lycka!

Först tänkte jag be om svar på några frågor!

• Först, var börjar man? Bank, hemida etc.
    • Om jag vill börja lära mig bara och har råd att förlora kanske en tusenlapp eller två och få "riktig" erfarenhet tillbaks, hur mycket skall jag börja med? 1 tusen? 5 tusen? (5 tusen är absolut max.)
    • Hur kan jag urskilja dom företagen som är på uppgång men samtidigt är kostnadsbekväma (för mig alltså)
    • Har ni några allmänna tips att ge? Jag vet att böcker ger bra lärdom, men jag menar... det finns absolut inget bättre än ett aktivt forum med erfarna människor!

Tack för er tid!

Mvh Teodor

Standard

Citat Ursprungligen postat av Teodor Visa inlägg
    Hej!

Mitt namn är Teodor och jag är ny i aktie-"delen" av världen. Jag vill gärna komma igång så snart som möjligt och lära mig av mina egna misstag respektive lycka!

Först tänkte jag be om svar på några frågor!

• Först, var börjar man? Bank, hemida etc.
    • Om jag vill börja lära mig bara och har råd att förlora kanske en tusenlapp eller två och få "riktig" erfarenhet tillbaks, hur mycket skall jag börja med? 1 tusen? 5 tusen? (5 tusen är absolut max.)
    • Hur kan jag urskilja dom företagen som är på uppgång men samtidigt är kostnadsbekväma (för mig alltså)
    • Har ni några allmänna tips att ge? Jag vet att böcker ger bra lärdom, men jag menar... det finns absolut inget bättre än ett aktivt forum med erfarna människor!

Tack för er tid!

Mvh Teodor
    Ett bra tips som inte ska underskattas är att läsa aktieskolor på nätet och litteratur i bokform. Det ger en mycket bra grund och svar på många av dina frågor.

Standard

Håller också med om att böcker ger en bra grund men som du redan förstått så är det ju först när du börjat handla på riktigt som andra saker spelar in....känslor, tro osv...

Det är nog smart att du börjar torrsimma lite försiktigt och börjar lågt innan du kör på fullt ut. Det finns tyvärr alldeles för många som går in med en tuta och kör-attityd som slutar med ett tomt konto.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •