Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Valutahandel?

Standard Valutahandel?

Har funderat på att gå med en tjänst som bygger på förvaltning av kapital på Forex, valutamarknaden.

Tycker att det verkar intressant framförallt nu när börsen är på väg ner och det är allmänt skakigt

Tjänsten bygger på att man handlar i valutaparet Euro/GBP eftersom förvaltaren (som är ett byggt på ett analys-system) tycker att det är ett av de valutaparen som är mest stabila.

Är det någon som har någon uppfattning här?

2. Standard

de flesta forexmäklare har schyssta charting tools som man kan använda för att analysera valutor.

Själv så använder jag plattform från det schweiziska bolaget ACM. Deras plattform har riktigt bra charting tools och bra för alla former av teknisk analys.

3. Standard Euro bra för Europa och dess mindre områden eller ej?

Jag har länge funderat över om Euron är bra för Europa i sin helhet och dess mindre områden? Som en enda stor och stark entitet är den givetvis bra MEN man ser också hur bra ett mindre område så som Sverige är och sköter sig när det är tvingat att balansera ekonmin inom dess gränser ... dvs Sverige kan inte misshandla sitt eget ekonomiska område för det skulle snabbt nmärkas på en genast svagare krona? Är detta inte också en nackdel i det stora hela när man talar om Euro som en helbrägdagörare? ... jag vill helt enkelt förstå Eurons för OCH nackdelar ordentligt ..... jag är i grund och botten mycket för Eruron men det skadar inte att förstå fenomenet bättre?

4. Standard

Citat Ursprungligen postat av jultomten Visa inlägg
    de flesta forexmäklare har schyssta charting tools som man kan använda för att analysera valutor.

Själv så använder jag plattform från det schweiziska bolaget ACM. Deras plattform har riktigt bra charting tools och bra för alla former av teknisk analys.
    Jag har också använt ACMs plattform en hel del. Även FXCM har en bra plattform för valutahandel.
    Rent generellt sett så känns det som att det är bättre att investera direkt i valutaparen du är intresserade av istället för att använda en förvaltare som lägger på sina egna avgifter och liknande. På så sätt så har du ju också tillgång till pengarna och högre likviditet på ett helt annat sätt om du skulle behöva dem.

5. Standard

Kvaliten på valutamäklare har ökat drastiskt de senaste åren. Både ACM, FXCM och ForexYard håller riktigt hög klass idag.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Freeman Visa inlägg
    Har funderat på att gå med en tjänst som bygger på förvaltning av kapital på Forex, valutamarknaden.

Tycker att det verkar intressant framförallt nu när börsen är på väg ner och det är allmänt skakigt

Tjänsten bygger på att man handlar i valutaparet Euro/GBP eftersom förvaltaren (som är ett byggt på ett analys-system) tycker att det är ett av de valutaparen som är mest stabila.

Är det någon som har någon uppfattning här?
    Det är lite sisådär att investera blint bara för att ett system säger si och så....men det är mest en allmän reflektion.

Standard Etoro

Jag använder Etoro. Fungerar jättesmidigt! Det är både enkelt och snyggt. Får även en bonus på upp till 1000 $ när man registrerar sig! Grymt.. Kolla själva!

8. Standard Många valutamäklare

Det finns nu även många olika valutamäklare och många som håller hög kvalite. Kolla in eToro och Forexyard är mitt tips.

Standard

Tänk på att välja en plattform från ett välrenommerat bolag (FXCM, SAXO, IG Markets o dyl). Se även till att de får bedriva värdepappershandlel/förmedling i Sverige.

10. Standard

Generellt föredrar jag svenska mäklare, Nordnet är bra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •